tirsdag den 9. juni 2015

Kurv nr. 2

    Så er jeg klar til at gøre endnu et forsøg.
Jeg har bestilt nogle flere materialer og håber det måske kan lette processen lidt.

Så nu er det bare at gå i gang igen. Min mavefornemmelse siger det bliver lettere denne gang.


 Jeg har købt to færdige bunde. Der er små huller hele vejen rundt i kanten hvor peddigrørene stikkes igennem. Det tror jeg bliver vejen til succes :-) 


Allerede godt igang. Igen har jeg fået hjælp af youtube. https://www.youtube.com/watch?v=FpC51pCloJE



Så er det bare at flette rundt med forskellige materialer. og højden kan man selv bestemme.


Jeg starter med søgræs. En positiv oplevelse, og meget lettere at have med at gøre en peddigrør. Samtidig er det ikke hårdt for fingrene at arbejde med.


Jeg har skiftet mellem forskellige materialer. Bl.a. har jeg brugt 1.5 mm peddigrør, papirgarn og søgræs. Det blivet et flot spil. 
Nu skal der flettes en afslutning. Men der skal man igen være varsom. En af rørene knækker. Men den knækkede ende klippes blot ned og så stikker man et nyt rør ned ved siden af. Pyh... Troede lige det var en ommer.


Sådan ser kurven ud under bunden. Man kunne have valgt at male eller bejse bunden inden start.


Den færdige kurv. Den er da blevet ok. Og var faktisk lidt sjov at lave :-)


Min plan var at forsøge at flette med brombærranker. Men det har jeg ikke nået. Men jeg har fundet en tang i Bilka til en 50'er som jeg vil prøve at af-torne rankerne med. Den er beregnet til roser.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar