tirsdag den 29. april 2014

Birkesaft


Den 22 april:

Jeg har været en tur forbi min Biotop med et bor og en flaske, i håb om at nå at tappe noget birkesaft som jeg ville servere til min udstilling. Desværre var jeg for sent ude og træet gav kun ganske lidt. jeg må være tidligere på den til næste år.


Jeg har efterhånden snart slidt mine gummirøjsere op ved at fræse rundt på Biotopen efter frøæg til mit haletudse-akvarie. Og grublet og grublet over hvorfor mon ikke der er nogen???...
Jeg har læst og googlet.
Flere steder er jeg stødt på at man fra sidst i marts kan finde store plamager af æg i søer og vandhuller. Hvorfor så ikke i mit vandhul???
Mødte en lidt ældre herre en dag der ude, som kunne fortælle mig at der både var butsnudede frøer og  løvfrøer omkring søen, men at det var for tidligt, og ynglesæsonen først er lidt senere. Så jeg håber stadig at det vil lykkes :-)


Fandt til gengæld en mariehøne på min vej 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar