onsdag den 26. november 2014

Svampespore aftryk


 Jeg har kigget på nettet efter ideer til hvad man kan lave med svampe, udover at spise dem. Og da jeg overhovedet ikke er svampekyndig må jeg hellere nøjes med at spise de svampe jeg kan købe.

På en side som hedder skoveniskolen.dk har jeg fundet ideen til at lave svampespore-tryk. Jeg har skåret stilken af svampene lige under hatten og har lagt dem på forskelligt papir. Nogle svampe afgiver hvide sporer andre sorte. Så dette er et lille eksperiment.












                  Så har jeg dækket det hele med en sort affalds sæk og lader det ligge til imorgen.




§§§§§§§§§§§§

Dag 2.



Nu er det spændende at se om der er kommet aftryk af svampene.


Jo sørme så! Og meget forskelligt.
Den store røde fluesvamp var ikke nogen succes. Den var blevet helt gelé agtig og var næsten ikke til at fjerne og samtidig havde den ikke smidt særligt mange synlige sporer. Det havde de andre til gengæld.





 Efterfølgende får det hele en omgang spray lak fra jem og fix.



Nu ligger de til tørre. Efterfølgende skal de i en ramme. Fortsættelse følger :-)

1 kommentar:

  1. Super spændende og flot. Jeg blev helt hensat til en film fra under havet, og synes de ligner gobler :)
    Glæder mig til fortsættelsen.
    Hilsen
    Lenette

    SvarSlet