onsdag den 26. november 2014

Nedbrydning


Efter min svampe tur har jeg taget disse svampe fra og lagt dem på et stykke hvidt papir.
Jeg vil de næste 7 dag tage et billede af svampene for at følge nedbrydningen.


Allerede på dag 2 kan man se svampene er igang med at nedbrydes. De falder en smule sammen.


 På 3. dagen er det endnu tydligere at se de nedbrydes. Dog står den lille fluesvamp stadig som dag 1.


Nu ses det tydeligt at de er tørret ind og fluesvampen er også begyndt at synke sammen.


Hold da op! Nu på 5. dagen er papiret levende... Der er et mylder af bitte små larver af en eller anden slags. Det havde jeg ikke lige forudset. Så selvom planen var at jeg skulle følge nedbrydningen i 7 dage afsluttes projektet nu på dag 5, da jeg ikke lige vil have larver krablende rundt i hele huset. 
Lektien der er lært ud fra det.... Kommende projekter af denne karakter skal foregå en en lukket beholder eller ude i et værksted :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar